Донці 10 місяців. Помічаю, що відрізняється від знайомих нам діток.
З самого народження у неї не було взаємодії з дорослими, гуління було просто в стелю, посмішка зʼявилась ближче до 4 місяців, коли зʼявився лепет - лепече сама по собі, але не до дорослих у бажанні щось сказати власною мовою.
Немає вказівного жесту і навіть якось бажання щось попросити у дорослого, іграшку або водичку, на мої розмови або запитання просто дивиться і мовчить.
Не розуміє як збирати сортер, піраміду, хоча б кільце одягати одне на паличку, загалом що не пояснювала - практично нічого не робить.
Але мене поруч потребує, але зі мною ніяк не взаємодіє практично.
Але у той же час відгукується на імʼя, посміхається, зацікавлено спостерігає за всім що я роблю, лепече (бабаба, мамама, татата), фіз розвиток прекрасний.
Педіатр каже чекати до року.
Дуже переживаю що вона і раніше і зараз не намагається з нами комунікувати, щось показувати, просити і тд.
Розкажіть, можливо у когось таке саме було, то що зараз, що робили, до кого звертались.
Дякую.
Прошу до лікарів не відправляти - уже записані.
З самого народження у неї не було взаємодії з дорослими, гуління було просто в стелю, посмішка зʼявилась ближче до 4 місяців, коли зʼявився лепет - лепече сама по собі, але не до дорослих у бажанні щось сказати власною мовою.
Немає вказівного жесту і навіть якось бажання щось попросити у дорослого, іграшку або водичку, на мої розмови або запитання просто дивиться і мовчить.
Не розуміє як збирати сортер, піраміду, хоча б кільце одягати одне на паличку, загалом що не пояснювала - практично нічого не робить.
Але мене поруч потребує, але зі мною ніяк не взаємодіє практично.
Але у той же час відгукується на імʼя, посміхається, зацікавлено спостерігає за всім що я роблю, лепече (бабаба, мамама, татата), фіз розвиток прекрасний.
Педіатр каже чекати до року.
Дуже переживаю що вона і раніше і зараз не намагається з нами комунікувати, щось показувати, просити і тд.
Розкажіть, можливо у когось таке саме було, то що зараз, що робили, до кого звертались.
Дякую.
Прошу до лікарів не відправляти - уже записані.
2
7
Мій не такий• 05 июля в 11:31
Вы не обижайтесь, но только врачи и смогут дать ответ. Как было у кого-то не информативно вообще.
9
Копирайторша• 05 июля в 11:33
Если Вас тревожит состояние ребенка, найдите другого педиатра, ’ждать до года’ звучит как отговорка
9
4
БлинчикБезСметанки• 05 июля в 11:36
Какой еще УЖ в 10 месяцев? Вообще мамы с ума посходили. Успокойтесь и не читайте ерунду в интернете.
14
Добродійка• 05 июля в 11:37
Дуже добре, що ви так уважно спостерігаєте за розвитком донечки — це важливий крок для вчасного виявлення можливих особливостей. Ваш опис дійсно викликає занепокоєння, і я розумію ваші переживання. Давайте розглянемо ваші спостереження з різних боків.
---
Що турбує (ознаки, на які варто звернути увагу):
Немає вказівного жесту (в нормі з’являється до 9–10 міс.).
Немає прагнення комунікувати з дорослими: не просить, не показує, не намагається привернути увагу, не повторює прості жести.
Лепече “в нікуди”, а не у відповідь чи з метою “розмови”.
Немає гри з призначенням: не кладе кільце на пірамідку, не сортує предмети — навіть у вигляді спроб.
Не відповідає на звертання емоційно або дією — лише дивиться.
Ці ознаки можуть бути маркером ризику порушення розвитку комунікації або ранньої форми аутизму, але це не діагноз — а сигнал, що варто уважніше спостерігати і, можливо, не чекати “до року”.
---
Що тішить (позитивні сигнали):
Відгукується на ім’я — це дуже важливо, і це хороший знак.
Посміхається у відповідь — є емоційна реакція.
Фізичний розвиток в нормі.
Лепече різні склади — баблінг з приголосними — теж добре.
Спостерігає за вами — є інтерес до людини.
---
Що можна зробити вже зараз:
1. Не чекати до року. Педіатри часто кажуть “почекати”, але сучасна практика (особливо у сфері раннього втручання) каже: якщо батьки мають занепокоєння — краще перевірити раніше.
2. Зверніться до спеціалістів:
Дитячий невролог.
Психолог або психіатр дитячого віку, який працює з раннім розвитком (наприклад, фахівець з РАС — розладів аутистичного спектру).
Фахівці раннього втручання (в Україні є регіональні центри, часто при реабілітаційних закладах або благодійних організаціях).
3. Вдома: працюйте над встановленням контакту:
Ігри типу “ку-ку”, “дай ручку”, “зроби як я”.
Спробуйте “розірвати шаблон” — наприклад, дати їй закриту пляшку з водою і почекати, чи звернеться за допомогою (дивиться на вас, тягне руку).
Вводьте жести: “на”, “дай”, “браво”, “бай-бай”.
4. Відеоспостереження: ви можете зняти коротке відео типових ситуацій — як вона лепече, як ви з нею граєтесь, як реагує на ім’я, спроби комунікації — це дуже допоможе фахівцям оцінити розвиток.
---
Підсумок:
Ваші спостереження цілком обґрунтовані. Можливо, ваша донечка просто розвивається у своєму темпі, але водночас є кілька “червоних прапорців”, які краще обговорити з профільними фахівцями вже зараз — не чекати ще два місяці.
Чим раніше помітити і підтримати розвиток, тим більші шанси, що все надолужиться.
Якщо хочете, я можу:
Допомогти сформулювати запит до фахівців.
Запропонувати вправи/ігри для розвитку комунікації.
Пояснити, як працює система раннього втручання в Україні.
Тримайтеся — ви чудова мама, і зараз робите найважливіше: уважно спостерігаєте, не ігноруєте і готові діяти 💛
---
Що турбує (ознаки, на які варто звернути увагу):
Немає вказівного жесту (в нормі з’являється до 9–10 міс.).
Немає прагнення комунікувати з дорослими: не просить, не показує, не намагається привернути увагу, не повторює прості жести.
Лепече “в нікуди”, а не у відповідь чи з метою “розмови”.
Немає гри з призначенням: не кладе кільце на пірамідку, не сортує предмети — навіть у вигляді спроб.
Не відповідає на звертання емоційно або дією — лише дивиться.
Ці ознаки можуть бути маркером ризику порушення розвитку комунікації або ранньої форми аутизму, але це не діагноз — а сигнал, що варто уважніше спостерігати і, можливо, не чекати “до року”.
---
Що тішить (позитивні сигнали):
Відгукується на ім’я — це дуже важливо, і це хороший знак.
Посміхається у відповідь — є емоційна реакція.
Фізичний розвиток в нормі.
Лепече різні склади — баблінг з приголосними — теж добре.
Спостерігає за вами — є інтерес до людини.
---
Що можна зробити вже зараз:
1. Не чекати до року. Педіатри часто кажуть “почекати”, але сучасна практика (особливо у сфері раннього втручання) каже: якщо батьки мають занепокоєння — краще перевірити раніше.
2. Зверніться до спеціалістів:
Дитячий невролог.
Психолог або психіатр дитячого віку, який працює з раннім розвитком (наприклад, фахівець з РАС — розладів аутистичного спектру).
Фахівці раннього втручання (в Україні є регіональні центри, часто при реабілітаційних закладах або благодійних організаціях).
3. Вдома: працюйте над встановленням контакту:
Ігри типу “ку-ку”, “дай ручку”, “зроби як я”.
Спробуйте “розірвати шаблон” — наприклад, дати їй закриту пляшку з водою і почекати, чи звернеться за допомогою (дивиться на вас, тягне руку).
Вводьте жести: “на”, “дай”, “браво”, “бай-бай”.
4. Відеоспостереження: ви можете зняти коротке відео типових ситуацій — як вона лепече, як ви з нею граєтесь, як реагує на ім’я, спроби комунікації — це дуже допоможе фахівцям оцінити розвиток.
---
Підсумок:
Ваші спостереження цілком обґрунтовані. Можливо, ваша донечка просто розвивається у своєму темпі, але водночас є кілька “червоних прапорців”, які краще обговорити з профільними фахівцями вже зараз — не чекати ще два місяці.
Чим раніше помітити і підтримати розвиток, тим більші шанси, що все надолужиться.
Якщо хочете, я можу:
Допомогти сформулювати запит до фахівців.
Запропонувати вправи/ігри для розвитку комунікації.
Пояснити, як працює система раннього втручання в Україні.
Тримайтеся — ви чудова мама, і зараз робите найважливіше: уважно спостерігаєте, не ігноруєте і готові діяти 💛
7
3
ПотеряласЯ Я...• 05 июля в 11:39
Чого це ви вирішили, що в 4-6-10 міс дитина має вам щось намагатись казати? Про свої бажання вона повідомляє плачем.
І сортер, піраміди в цьому віці ще не збирають.
А як буде збирати після року, залежить від інтелекту (це вроджені параметри), з високим збирають в рік, з невисоким - пізніше, але невисокий - ще не означає розумову відсталість, він в нормі вариює від 70 до 150.
Також люди мають різний темперамент (це теж певною мірою вроджені параметри), який видно вже в дитинстві - хтось вариює і вимагає, а хтось спокійно сидить і посміхається.
10 міс - занадто рано, щоб судити про психічне недорозвинення, зараз більше дивіться на фізичний розвиток і спостерігайте далі.
Уважність - це добре, але не перегинайте з вимогливістю до дитини
І сортер, піраміди в цьому віці ще не збирають.
А як буде збирати після року, залежить від інтелекту (це вроджені параметри), з високим збирають в рік, з невисоким - пізніше, але невисокий - ще не означає розумову відсталість, він в нормі вариює від 70 до 150.
Також люди мають різний темперамент (це теж певною мірою вроджені параметри), який видно вже в дитинстві - хтось вариює і вимагає, а хтось спокійно сидить і посміхається.
10 міс - занадто рано, щоб судити про психічне недорозвинення, зараз більше дивіться на фізичний розвиток і спостерігайте далі.
Уважність - це добре, але не перегинайте з вимогливістю до дитини
4
5
Коплю на груди• 05 июля в 11:39
Ответ дляHololek
Я думаю, що мала, а педіатр питає за це. Типу вона має імітувати що я роблю, наприклад одягати колечко на паличку.
Педіатор питає, а потім каже чекайте до року?
У мене ніколи такого не питали.
У мене ніколи такого не питали.
4
Завжди недо...• 05 июля в 11:43
Ответ дляHololek
Я думаю, що мала, а педіатр питає за це. Типу вона має імітувати що я роблю, наприклад одягати колечко на паличку.
Піраміду в рік дитина збирає, моя пізніше почала. Я не намагалась сильно навчити цьому, іграшки в доступі, показала і пішла по справам. Вказівний жест теж появився пізніше. Але от
Непонятно• 05 июля в 11:44
в моєї дитини так аутизм проявлявся, ще до першого відкату. оця відсутність бажання взаємодії з дорослими це саме головне на мою думку
1
Сосиска_Втесте• 05 июля в 11:45
Сортер и пирамиду реально рановато.
Указательный жест учите сами, прям ее пальчиком, и не ждите, что за 5 раз запомнит.
Остальное сложно сказать, ребенок маленький очень. Вы молодец, что следите за этим!
Указательный жест учите сами, прям ее пальчиком, и не ждите, что за 5 раз запомнит.
Остальное сложно сказать, ребенок маленький очень. Вы молодец, что следите за этим!
3
1
Байрактара• 05 июля в 11:47
Автор, 10 мес. Совсем маленький еще ребенок. И да, в этом возрасте месяц - это уже просто огого какая разница, ребенок в 10 мес и в год - уже совершенно разные по умелкам дети.
Я так в 10 мес катала сына в коляске и поражалась как другой ребенок в год уже ножками ходил сам, а мой на тот момент только стоял у опоры, и мне казалось самостоятельная ходьба где-то очень далеко. Но в год он уже так же ходил, а может даже лучше. УЖ появился где-то тоже в 11-12 месяцев только.
Сортер в 10 мес?) а на работу ему еще не надо устраиваться?)
Я так в 10 мес катала сына в коляске и поражалась как другой ребенок в год уже ножками ходил сам, а мой на тот момент только стоял у опоры, и мне казалось самостоятельная ходьба где-то очень далеко. Но в год он уже так же ходил, а может даже лучше. УЖ появился где-то тоже в 11-12 месяцев только.
Сортер в 10 мес?) а на работу ему еще не надо устраиваться?)
3
Смайлик• 05 июля в 11:47
Ответ дляНепонятно
в моєї дитини так аутизм проявлявся, ще до першого відкату. оця відсутність бажання взаємодії з дорослими це саме головне на мою думку
так. теж вважаю, що це викликає питання. а от сортер і піраміда то ще явно зарано. та й вказівний жест ніби пізніше зʼявляється. Але все одно в цьому віці лише спостерігати. після 1, 5 буде зрозуміліше
Ответ дляБайрактара
Автор, 10 мес. Совсем маленький еще ребенок. И да, в этом возрасте месяц - это уже просто огого какая разница, ребенок в 10 мес и в год - уже совершенно разные по умелкам дети.
Я так в 10 мес катала сына в коляске и поражалась как другой ребенок в год уже ножками ходил сам, а мой на тот момент только стоял у опоры, и мне казалось самостоятельная ходьба где-то очень далеко. Но в год он уже так же ходил, а может даже лучше. УЖ появился где-то тоже в 11-12 месяцев только.
Сортер в 10 мес?) а на работу ему еще не надо устраиваться?)
Я так в 10 мес катала сына в коляске и поражалась как другой ребенок в год уже ножками ходил сам, а мой на тот момент только стоял у опоры, и мне казалось самостоятельная ходьба где-то очень далеко. Но в год он уже так же ходил, а может даже лучше. УЖ появился где-то тоже в 11-12 месяцев только.
Сортер в 10 мес?) а на работу ему еще не надо устраиваться?)
Дуже смішно, ваші жарти дуже доречні.
Байрактара• 05 июля в 11:52
Ответ дляHololek
Дуже смішно, ваші жарти дуже доречні.
Все остальное вы, конечно же, пропустили и прицепились к безобидной шутке.
Что я вам скажу, загоняйтесь дальше, раз вам это так нравится.
Что я вам скажу, загоняйтесь дальше, раз вам это так нравится.
3
1
сладкий_ноябрь• 05 июля в 11:55
Ответ дляСосиска_Втесте
Сортер и пирамиду реально рановато.
Указательный жест учите сами, прям ее пальчиком, и не ждите, что за 5 раз запомнит.
Остальное сложно сказать, ребенок маленький очень. Вы молодец, что следите за этим!
Указательный жест учите сами, прям ее пальчиком, и не ждите, что за 5 раз запомнит.
Остальное сложно сказать, ребенок маленький очень. Вы молодец, что следите за этим!
Ні, не рано.
Нормотипових дітей не потрібно вчити вказівному жесту
Нормотипових дітей не потрібно вчити вказівному жесту
7
Не худа ні разу• 05 июля в 11:57
Ответ дляHololek
Я думаю, що мала, а педіатр питає за це. Типу вона має імітувати що я роблю, наприклад одягати колечко на паличку.
Она должна, но не в 10 мес. У меня двое детей, пирамидку стали собирать когда уже ходили, я это помню, а ходить стали ближе к году. Показывайте пока как собирать, а каком порядке, цвета называйте. Она все впитывает и начнет сама собирать. А именно сортер у нас был гораздо позже уже.
1
1
сладкий_ноябрь• 05 июля в 12:06
Автор, я б йшла вже до психіатра. Приватного, який спеціалізується на спектрах і знає як працювати з ними.
Аутизм ставлять навіть з 8 міс, але не всі аутисти в 8 міс мають прояви, високофункціоналтних звісно в такому віці не видно,
Аутизм ставлять навіть з 8 міс, але не всі аутисти в 8 міс мають прояви, високофункціоналтних звісно в такому віці не видно,
3
1
ТаЕщеОптимистка• 05 июля в 12:07
у нас мой племянник до 1.5 года не разговаривал со взрослыми вообще, врачи в один голос подтверждали аутизм, умственную отсталость, нервологи и лоры разводили руками, слух и голос есть но вот не говорит. Физическое развитие при этом было отличное, никто не мог понять в чем дело, поставили аутизм. В результате заговорил сам и т.д оказалось что интеллект наоборот слишком высокий и он просто не считал нужным до определенного момента что либо с глупыми этими взрослыми обсуждать ))) Сейчас первый отличник и гордость школы)) всякое бывает нужно наблюдать и не ставить крест на своём ребенке раньше времени в таких случаях.
4
Поліпривіт всім• 05 июля в 12:10
Ответ дляНе худа ні разу
Она не слишком еще мала для сортера и пирамидки?
Для пирамидки не мала она
1
Ответ дляТаЕщеОптимистка
у нас мой племянник до 1.5 года не разговаривал со взрослыми вообще, врачи в один голос подтверждали аутизм, умственную отсталость, нервологи и лоры разводили руками, слух и голос есть но вот не говорит. Физическое развитие при этом было отличное, никто не мог понять в чем дело, поставили аутизм. В результате заговорил сам и т.д оказалось что интеллект наоборот слишком высокий и он просто не считал нужным до определенного момента что либо с глупыми этими взрослыми обсуждать ))) Сейчас первый отличник и гордость школы)) всякое бывает нужно наблюдать и не ставить крест на своём ребенке раньше времени в таких случаях.
Дуже дякую за відповідь
Ответ длясладкий_ноябрь
Автор, я б йшла вже до психіатра. Приватного, який спеціалізується на спектрах і знає як працювати з ними.
Аутизм ставлять навіть з 8 міс, але не всі аутисти в 8 міс мають прояви, високофункціоналтних звісно в такому віці не видно,
Аутизм ставлять навіть з 8 міс, але не всі аутисти в 8 міс мають прояви, високофункціоналтних звісно в такому віці не видно,
Дякую вам, уже записалась.
Мнения, изложенные в теме, передают взгляды авторов и не отражают позицию Kidstaff
Тема закрыта
Похожие темы:
Назад Комментарии к ответу