Одного дня моя донька, учениця 6 чи 7 класу, повернулася зі школи з абсолютно серйозним виразом обличчя і сказала:
— Ми сьогодні почали вивчати деревних восьминогів!
Я здивувалася.
— Що саме ви вивчаєте?
— Деревних восьминогів! Це така тварина, яка живе на деревах. У нас були відео, статті, навіть сайт з фотографіями! І ще ми готуємо презентацію!
Я, чесно кажучи, вже хотіла лізти в Google — бо, наскільки я знала, восьминоги живуть у воді, а не на деревах. Але донька стояла на своєму і була впевнена, що вчитель не став би розповідати щось вигадане.
🧩 А наступного дня стало все зрозуміло...
Урок розпочався з питання:
Хто повірив, що деревні восьминоги існують?
Піднялося багато рук. І це не дивно: сайт був якісно зроблений, інформація — «наукова», відео — переконливе, а головне — довіра до вчителя зробила своє.
І тоді настав справжній урок — не про восьминогів, а про медіаграмотність.
🔍 Як канадські школярі вчаться перевіряти інформацію
Учитель пояснив:
Чому не можна сліпо довіряти всьому, що бачиш в інтернеті чи на телебаченні.
Як важливо перевіряти інформацію з різних джерел.
Що навіть переконливий вигляд сайту ще не означає, що там правда.
І що інформація може подаватися з певною метою — щоби викликати емоцію, вплинути на думку, або навіть маніпулювати.
Було обговорення, приклади, навіть аналіз, як формується сприйняття через заголовки, фото і тон оповіді. І головне — це робили разом з дітьми.
💬 Чому це важливо?
Цей випадок дуже мене вразив.
Бо в епоху фейків, алгоритмів і візуальних маніпуляцій уміння сумніватися, аналізувати і мислити критично — стає життєвою необхідністю. І не лише для дітей.
На жаль, далеко не всі школи (особливо у нашому регіоні) вчать цьому з раннього віку.
А канадська система — ось приклад того, як жарт і вигадка можуть стати основою для дуже серйозного уроку.
🔗 До речі, сайт про «tree octopus» досі існує. Можете подивитися самі і перевірити, наскільки легко (чи важко) було б вам не повірити 😉
— Ми сьогодні почали вивчати деревних восьминогів!
Я здивувалася.
— Що саме ви вивчаєте?
— Деревних восьминогів! Це така тварина, яка живе на деревах. У нас були відео, статті, навіть сайт з фотографіями! І ще ми готуємо презентацію!
Я, чесно кажучи, вже хотіла лізти в Google — бо, наскільки я знала, восьминоги живуть у воді, а не на деревах. Але донька стояла на своєму і була впевнена, що вчитель не став би розповідати щось вигадане.
🧩 А наступного дня стало все зрозуміло...
Урок розпочався з питання:
Хто повірив, що деревні восьминоги існують?
Піднялося багато рук. І це не дивно: сайт був якісно зроблений, інформація — «наукова», відео — переконливе, а головне — довіра до вчителя зробила своє.
І тоді настав справжній урок — не про восьминогів, а про медіаграмотність.
🔍 Як канадські школярі вчаться перевіряти інформацію
Учитель пояснив:
Чому не можна сліпо довіряти всьому, що бачиш в інтернеті чи на телебаченні.
Як важливо перевіряти інформацію з різних джерел.
Що навіть переконливий вигляд сайту ще не означає, що там правда.
І що інформація може подаватися з певною метою — щоби викликати емоцію, вплинути на думку, або навіть маніпулювати.
Було обговорення, приклади, навіть аналіз, як формується сприйняття через заголовки, фото і тон оповіді. І головне — це робили разом з дітьми.
💬 Чому це важливо?
Цей випадок дуже мене вразив.
Бо в епоху фейків, алгоритмів і візуальних маніпуляцій уміння сумніватися, аналізувати і мислити критично — стає життєвою необхідністю. І не лише для дітей.
На жаль, далеко не всі школи (особливо у нашому регіоні) вчать цьому з раннього віку.
А канадська система — ось приклад того, як жарт і вигадка можуть стати основою для дуже серйозного уроку.
🔗 До речі, сайт про «tree octopus» досі існує. Можете подивитися самі і перевірити, наскільки легко (чи важко) було б вам не повірити 😉
1
3
27
Мнения, изложенные в теме, передают взгляды авторов и не отражают позицию Kidstaff
Тема закрыта
Похожие темы:
Назад Комментарии к ответу
