Полный текст по ссылке
14 липня почав діяти закон про колекторів. Верховна Рада його ухвалила 19 березня. Набув чинності з 14 квітня. Передбачав три місяці перехідного періоду, щоб Нацбанк і учасники ринку могли пристосуватися до нових умов роботи.
Документ має захистити боржників від дій недобросовісних колекторів. Запроваджує чіткі правила поведінки під час урегулювання проблемної заборгованості. Банки та фінансові установи мають повідомляти клієнтів про залучення колекторської компанії або відступлення права вимоги боргу новому кредитору. Укладати договори можна з фірмами, включеними до реєстру Нацбанку.
Під час першого спілкування кредитор або колекторська компанія мають повідомити свою назву, ім’я та прізвище представника, підставу для звернення та розмір заборгованості, номер телефону, адресу для листування. На вимогу споживача — надати відповідні документи впродовж семи робочих днів.
Колектори можуть телефонувати боржникам, призначати особисту зустріч, якщо людина не проти. Надсилати текстові, голосові повідомлення, листи з позначкою «Вручити особисто» за місцем проживання, перебування або роботи фізичної особи.
Заборонені дії, що зазіхають на права, свободи, власність споживача, його близьких, ставлять під загрозу життя, здоров’я, ділову репутацію. Використовувати погрози, шантаж, вводити споживача, його близьких в оману щодо:
— розміру, характеру й підстав виникнення заборгованості. А також наслідків для споживача, його близьких, поручителя, третіх осіб, які надали згоду на таку взаємодію, у разі невиконання умов договору про споживчий кредит;
— передавання питання про погашення заборгованості на розгляд суду, можливості застосування до боржника заходів адміністративного й кримінального переслідування.
Заборонено із власної ініціативи взаємодіяти зі споживачем, його родичами, поручителем у період з 20:00 до 09:00. Також у вихідні, святкові й неробочі дні. Приховувати інформацію про номер контактного телефону, з якого телефонують або надсилають повідомлення. Використовувати функцію автодозвону впродовж понад 30 хв. на добу. Не можна на конвертах або повідомленнях, що надсилаються споживачу, розміщувати відомості, які прямо чи опосередковано вказують на наявність заборгованості. Використовувати написи «виконавчий документ», «рішення про стягнення», «повідомлення про виселення». А також найменування органів державної влади, зокрема осіб, що здійснюють повноваження у сфері примусового виконання рішень. Заборонено в будь-який спосіб повідомляти третіх осіб про заборгованість споживача.
За недотримання вимог у роботі зі споживачами під час врегулювання заборгованості передбачені штрафи від 300 до 8000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, залежно від виду порушення. Також Нацбанк може тимчасово заборонити колекторській компанії здійснювати врегулювання заборгованості або виключити її з реєстру, відкликати ліцензію.
14 липня почав діяти закон про колекторів. Верховна Рада його ухвалила 19 березня. Набув чинності з 14 квітня. Передбачав три місяці перехідного періоду, щоб Нацбанк і учасники ринку могли пристосуватися до нових умов роботи.
Документ має захистити боржників від дій недобросовісних колекторів. Запроваджує чіткі правила поведінки під час урегулювання проблемної заборгованості. Банки та фінансові установи мають повідомляти клієнтів про залучення колекторської компанії або відступлення права вимоги боргу новому кредитору. Укладати договори можна з фірмами, включеними до реєстру Нацбанку.
Під час першого спілкування кредитор або колекторська компанія мають повідомити свою назву, ім’я та прізвище представника, підставу для звернення та розмір заборгованості, номер телефону, адресу для листування. На вимогу споживача — надати відповідні документи впродовж семи робочих днів.
Колектори можуть телефонувати боржникам, призначати особисту зустріч, якщо людина не проти. Надсилати текстові, голосові повідомлення, листи з позначкою «Вручити особисто» за місцем проживання, перебування або роботи фізичної особи.
Заборонені дії, що зазіхають на права, свободи, власність споживача, його близьких, ставлять під загрозу життя, здоров’я, ділову репутацію. Використовувати погрози, шантаж, вводити споживача, його близьких в оману щодо:
— розміру, характеру й підстав виникнення заборгованості. А також наслідків для споживача, його близьких, поручителя, третіх осіб, які надали згоду на таку взаємодію, у разі невиконання умов договору про споживчий кредит;
— передавання питання про погашення заборгованості на розгляд суду, можливості застосування до боржника заходів адміністративного й кримінального переслідування.
Заборонено із власної ініціативи взаємодіяти зі споживачем, його родичами, поручителем у період з 20:00 до 09:00. Також у вихідні, святкові й неробочі дні. Приховувати інформацію про номер контактного телефону, з якого телефонують або надсилають повідомлення. Використовувати функцію автодозвону впродовж понад 30 хв. на добу. Не можна на конвертах або повідомленнях, що надсилаються споживачу, розміщувати відомості, які прямо чи опосередковано вказують на наявність заборгованості. Використовувати написи «виконавчий документ», «рішення про стягнення», «повідомлення про виселення». А також найменування органів державної влади, зокрема осіб, що здійснюють повноваження у сфері примусового виконання рішень. Заборонено в будь-який спосіб повідомляти третіх осіб про заборгованість споживача.
За недотримання вимог у роботі зі споживачами під час врегулювання заборгованості передбачені штрафи від 300 до 8000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, залежно від виду порушення. Також Нацбанк може тимчасово заборонити колекторській компанії здійснювати врегулювання заборгованості або виключити її з реєстру, відкликати ліцензію.
Редисочка• 16 июля 2021
У мене боргів немає, але ці гоп-компанії давно пора було приструнити.
Ще невідомо, правда, як воно буде діяти на практиці. Бо особливо нахабні колектори й раніше не сильно заморочувалися правами людей, і навряд чи цей закон їм сильно заважатиме.
Ще невідомо, правда, як воно буде діяти на практиці. Бо особливо нахабні колектори й раніше не сильно заморочувалися правами людей, і навряд чи цей закон їм сильно заважатиме.
Ответ дляРедисочка
У мене боргів немає, але ці гоп-компанії давно пора було приструнити.
Ще невідомо, правда, як воно буде діяти на практиці. Бо особливо нахабні колектори й раніше не сильно заморочувалися правами людей, і навряд чи цей закон їм сильно заважатиме.
Ще невідомо, правда, як воно буде діяти на практиці. Бо особливо нахабні колектори й раніше не сильно заморочувалися правами людей, і навряд чи цей закон їм сильно заважатиме.
Ну по крайней мере теперь это хоть как-то законодательно урегулиоовано.
На паровозе• 16 июля 2021
Ответ дляYull
Ну по крайней мере теперь это хоть как-то законодательно урегулиоовано.
Вроде бы пытаются урегулировать, но ни я, ни муж кредиты не берём. Наши номера указали поручителями абсолютно чужие люди. И нам названивали не один день. Человека, указавшего нас поручителями мы знали через десятые руки. И так же ее нашли и пригрозили, что если не разберётся со своими кредитами, будем писать ее родителям на Фейсбуке.
Это хорошо, что мы знали ее. А сколько историй, когда звонят и требуют оплатить долги вообще неизвестного человека.
Это хорошо, что мы знали ее. А сколько историй, когда звонят и требуют оплатить долги вообще неизвестного человека.
Ответ дляНа паровозе
Вроде бы пытаются урегулировать, но ни я, ни муж кредиты не берём. Наши номера указали поручителями абсолютно чужие люди. И нам названивали не один день. Человека, указавшего нас поручителями мы знали через десятые руки. И так же ее нашли и пригрозили, что если не разберётся со своими кредитами, будем писать ее родителям на Фейсбуке.
Это хорошо, что мы знали ее. А сколько историй, когда звонят и требуют оплатить долги вообще неизвестного человека.
Это хорошо, что мы знали ее. А сколько историй, когда звонят и требуют оплатить долги вообще неизвестного человека.
Вот для таких ситуаций я, и выложила статью. Иногда людям нужно понимать, что ответить назойливому коллектору
Мафиозная• 16 июля 2021
Ответ дляНа паровозе
Вроде бы пытаются урегулировать, но ни я, ни муж кредиты не берём. Наши номера указали поручителями абсолютно чужие люди. И нам названивали не один день. Человека, указавшего нас поручителями мы знали через десятые руки. И так же ее нашли и пригрозили, что если не разберётся со своими кредитами, будем писать ее родителям на Фейсбуке.
Это хорошо, что мы знали ее. А сколько историй, когда звонят и требуют оплатить долги вообще неизвестного человека.
Это хорошо, что мы знали ее. А сколько историй, когда звонят и требуют оплатить долги вообще неизвестного человека.
вы ничем не лучше этих коллекторов..нашли и пригрозили...будем писать ее родителям...пошла цепная реакция
На паровозе• 16 июля 2021
Ответ дляYull
Вот для таких ситуаций я, и выложила статью. Иногда людям нужно понимать, что ответить назойливому коллектору
Да им было пофиг на то, что мы её не знаем. Как заведённый ´Вона вказала Ваш номер як свій додатковий(типа поручитель)´. Нашли эту персону, пригрозили, что выйдем на ее родителей и походу, она пошла решать проблемы с банком.
Когда выдают эти кредиты, пусть прозвонили бы по этим ´дополнительным номерам´ согласны или нет быть поручителями. Таких проблем бы не было.
Когда выдают эти кредиты, пусть прозвонили бы по этим ´дополнительным номерам´ согласны или нет быть поручителями. Таких проблем бы не было.
На паровозе• 16 июля 2021
Ответ дляМафиозная
вы ничем не лучше этих коллекторов..нашли и пригрозили...будем писать ее родителям...пошла цепная реакция
А как я должна была себя вести, когда за чужие долги мне коллекторы не дают жизни? Ваш вариант действий?
Онанимный пользыватель• 16 июля 2021
Ответ дляYull
Ну по крайней мере теперь это хоть как-то законодательно урегулиоовано.
Автор, не фига не отрегулировано, моему мужу как звонили так и звонят, знакомый где-то указал его телефон.
Мафиозная• 16 июля 2021
Ответ дляНа паровозе
А как я должна была себя вести, когда за чужие долги мне коллекторы не дают жизни? Ваш вариант действий?
игнор и блокировать их телефоны
Не будь КакСвета• 16 июля 2021
Ответ дляМафиозная
вы ничем не лучше этих коллекторов..нашли и пригрозили...будем писать ее родителям...пошла цепная реакция
100%
Наш народ какой- то перепуганный
Наш народ какой- то перепуганный
Не будь КакСвета• 16 июля 2021
Ответ дляНа паровозе
А как я должна была себя вести, когда за чужие долги мне коллекторы не дают жизни? Ваш вариант действий?
Номер в блок
Секунда! !!
Секунда! !!
На паровозе• 16 июля 2021
Ответ дляНе будь КакСвета
Номер в блок
Секунда! !!
Секунда! !!
Вам хоть раз звонили коллекторы? У меня за полчаса было по 20 номеров разных. И так в течении недели. С каких делов я должна это терпеть? Почему?
Не будь КакСвета• 18 июля 2021
Ответ дляНа паровозе
Вам хоть раз звонили коллекторы? У меня за полчаса было по 20 номеров разных. И так в течении недели. С каких делов я должна это терпеть? Почему?
Все входящие чужие номера - блокируете
Все, что вам нужно - номера подписываете
Все, что вам нужно - номера подписываете
Мнения, изложенные в теме, передают взгляды авторов и не отражают позицию Kidstaff
Тема закрыта
Похожие темы:
Назад Комментарии к ответу