Мира Наумова
Колись моя бабуся теж розповідала про прихід цих нелюдів у Львів. Це жах. Масові вбивства, гвалтування, а про те як вони виганяли господарів з домівок,крали, тягли на себе жіночі речі про оті горщики нічні.
А недавно прочитала книгу Н.Гурницької Багряний колір вічності"-де описана історія її сім´ї в тих років. Всі ці жвхіття приходу Совєтской власти у Західну Україну. І тоді вони теж не розуміли,як люди можуть заможно жити, пити каву, гарно одягатись,жити в чистоті. Вони як і зараз не розуміли чому ми повинні жити краще.
Історія повторюється.
“Вони дикарі. То була така темнота. Вони кроме сєлєдки взагалі нічого не знали їсти. Сєльодка, тюлька і картошка в мундірах. Візьме солдат ту сєльодку, витріпає її так до халяви чобота з луски, бере роздирає, лупає хліб і їсть. А вони потому казали — "ми прієхалі і вас всєму научілі. Ми научілі вас щі варіть”. Так – ми не вміли щі варіть. Не варили, не варимо і не будемо.
Вони з нічними вазами по молоко ходили. Я то виділа на свої очі – як йшла москалиха і несла ноцник (горшок, де роблять свої діла вночі) з молоком. І зараз коли вони кажуть – “ми вас всего научили…” Що ви нас научілі? Научілі красти. Научілі матюкатися. Научілі водку піть. Та ви мовчіть, мос..лі нещасні, і дякуйте Господу Богу, що ви попали в рай.
Вони прийшли до польських і українських помешкань, де було всьо. Поляки повтікали, інтелігенція наша повтікала, а вони прийшли на все готове. Вони зайняли всі помешкання. Прошу подивитися зараз, хто в центрі живе? Що наші люди місцеві мають ті квартири польські? Ніхто. Тільки вони. Вони на БАМі (район в Тернополі) набудували трущоби і українців туди заселили. А самі зайняли польські помешкання. Вони не знали, що з тим робити.
Заходжу я якось до сусідки тьоті Шури. А вона шкрябає ножем підлогу. Я питаю – нащо. А вона: “варєники буду мєсіть. А гдє твоя мама мєсіт тєсто? – я кажу – На столі. Тьотя Шура, ви що? – Я всєгда так дєлаю”. І бере і місить тісто на підлозі…
Для людей місцевих – то була Содома і Гомора. Ті мати. Ми не знали, що то є. Ми не знали тих слів. Ми думали, що то якісь їхні слова. Вони всі так спілкувалися між собою.
Тато працював у готелі, де поселилися російські офіцери. Якось почув, що вода тече і тече. Піднявся на поверх. Бачить, двері туалету відчинені. А там офіцер коло унітазу. Спускає воду і миється в унітазі. Спускає і миється. Татко його підняв і пояснив, що то не для того, що тут тільки управляються. Завів його в ванну і все показав – як працює, як вода вмикається.
Тато мій сказав до мами: Нусічка, як ми будем дальше жити з тою жемотью? То – не люди. Нусічка, вони шклянками пили горілку. Я такого ще не видів. Нусічка, а їхні жінки всі прийшли в нічних сорочках. То офіцерскі жони. То дикуни, Нусічка, то дикуни”.
Спогади тернополянки Ірини Максимів про пришестя до Тернополя росіян-визволителів (починаючи з 1939-го).
Раз уже сьогодні знесли пам’ятник представника рос культури в Тернополі, то знайте, з чим ця культура в тернополян асоціювалася.
Колись моя бабуся теж розповідала про прихід цих нелюдів у Львів. Це жах. Масові вбивства, гвалтування, а про те як вони виганяли господарів з домівок,крали, тягли на себе жіночі речі про оті горщики нічні.
А недавно прочитала книгу Н.Гурницької Багряний колір вічності"-де описана історія її сім´ї в тих років. Всі ці жвхіття приходу Совєтской власти у Західну Україну. І тоді вони теж не розуміли,як люди можуть заможно жити, пити каву, гарно одягатись,жити в чистоті. Вони як і зараз не розуміли чому ми повинні жити краще.
Історія повторюється.
“Вони дикарі. То була така темнота. Вони кроме сєлєдки взагалі нічого не знали їсти. Сєльодка, тюлька і картошка в мундірах. Візьме солдат ту сєльодку, витріпає її так до халяви чобота з луски, бере роздирає, лупає хліб і їсть. А вони потому казали — "ми прієхалі і вас всєму научілі. Ми научілі вас щі варіть”. Так – ми не вміли щі варіть. Не варили, не варимо і не будемо.
Вони з нічними вазами по молоко ходили. Я то виділа на свої очі – як йшла москалиха і несла ноцник (горшок, де роблять свої діла вночі) з молоком. І зараз коли вони кажуть – “ми вас всего научили…” Що ви нас научілі? Научілі красти. Научілі матюкатися. Научілі водку піть. Та ви мовчіть, мос..лі нещасні, і дякуйте Господу Богу, що ви попали в рай.
Вони прийшли до польських і українських помешкань, де було всьо. Поляки повтікали, інтелігенція наша повтікала, а вони прийшли на все готове. Вони зайняли всі помешкання. Прошу подивитися зараз, хто в центрі живе? Що наші люди місцеві мають ті квартири польські? Ніхто. Тільки вони. Вони на БАМі (район в Тернополі) набудували трущоби і українців туди заселили. А самі зайняли польські помешкання. Вони не знали, що з тим робити.
Заходжу я якось до сусідки тьоті Шури. А вона шкрябає ножем підлогу. Я питаю – нащо. А вона: “варєники буду мєсіть. А гдє твоя мама мєсіт тєсто? – я кажу – На столі. Тьотя Шура, ви що? – Я всєгда так дєлаю”. І бере і місить тісто на підлозі…
Для людей місцевих – то була Содома і Гомора. Ті мати. Ми не знали, що то є. Ми не знали тих слів. Ми думали, що то якісь їхні слова. Вони всі так спілкувалися між собою.
Тато працював у готелі, де поселилися російські офіцери. Якось почув, що вода тече і тече. Піднявся на поверх. Бачить, двері туалету відчинені. А там офіцер коло унітазу. Спускає воду і миється в унітазі. Спускає і миється. Татко його підняв і пояснив, що то не для того, що тут тільки управляються. Завів його в ванну і все показав – як працює, як вода вмикається.
Тато мій сказав до мами: Нусічка, як ми будем дальше жити з тою жемотью? То – не люди. Нусічка, вони шклянками пили горілку. Я такого ще не видів. Нусічка, а їхні жінки всі прийшли в нічних сорочках. То офіцерскі жони. То дикуни, Нусічка, то дикуни”.
Спогади тернополянки Ірини Максимів про пришестя до Тернополя росіян-визволителів (починаючи з 1939-го).
Раз уже сьогодні знесли пам’ятник представника рос культури в Тернополі, то знайте, з чим ця культура в тернополян асоціювалася.
показать весь текст
Ответ дляnatapri
А вы видели откуда пленные приезжают? В инете есть разбор нескольких человек, их соцсети, там просто мрак в какой жопе они живут.
ой, да...Там ужас.
Когда выкладывают фотографии документов этих вояк я из любопытства по гугл-картам смотрела откуда ж это к нам ’освободители’ пожаловали. Мрак - это слабо сказано. И там города такие же...не только сёла или пгт. Бараки деревянные, асфальта нет, канализации нет..
Можно у Варламова пару видосов глянуть, он там показывает ’красоты’ раши. Я когда некоторые выпуски смотрела у меня в голове не укладывалось, как можно в такой заднице жить и не стремиться к лучшему, не желать что-то менять.
Когда выкладывают фотографии документов этих вояк я из любопытства по гугл-картам смотрела откуда ж это к нам ’освободители’ пожаловали. Мрак - это слабо сказано. И там города такие же...не только сёла или пгт. Бараки деревянные, асфальта нет, канализации нет..
Можно у Варламова пару видосов глянуть, он там показывает ’красоты’ раши. Я когда некоторые выпуски смотрела у меня в голове не укладывалось, как можно в такой заднице жить и не стремиться к лучшему, не желать что-то менять.
Blacky_Mik• 10 апреля 2022
Ответ дляsemenkovahka
Я з центральної України. Прізвище у мене польське. Бабуся розказувала, що пращур її чоловіка, мого дідуся, був польський ксьондз. В старшому шкільному віці я зайшла в бібліотеку вкраєзнавчий відділ. І працівниця, прочитавши моє прізвище, так зраділа! Спитала чи я не з Хмельниччини? Кажу, так (там село моїх батьків). І вона каже, що у тій місцевості жив відомий польський ксьондз з таким прізвищем!)) І той мій дідусь все життя знав на пам´ять молитви, молився, хоча бабуся була зовсім не набожна. Видно його коріння.
А підкажіть прізвище, якщо можна. Цікаво дуже. Городоччина?
Ответ дляКукуля
Как «приятно» людям с Донбасса читать. Для справки: никто в семье не сидел. Знаю историю своей семьи до 10 годов прошлого века примерно. Раскулаченные были, сидельцев нет.
А такие посты хорошо «объединяют» народ. Работайте в том же направлении
А такие посты хорошо «объединяют» народ. Работайте в том же направлении
К сожалению, донбасский район был даже при СССР не благополучен. У меня мама с Белоруси приехала, инженером на завод. Рассказывала, что даже днём могли ограбить в 60 х годах, потом стало полегче. В ночную смену вообще было страшно идти. Может зэков не ссылали, но много было ’гастролеров’ , потому что заводы строились и росли как на грибах, много приезжало работать, за лучшей жизнью, также сюда приезжал криминалитет поживиться. Уже в 80 х регион стал значительно лучше выглядеть, процветать
Ответ дляCvetochek...
з донбасом зрозуміло, туди і в мирний час було лячно їздити. а куди вивезли етнічних українців звідти?
я в історії чесно кажучи не дуже, соромно писати, але не розумію як формувались кордони саме етнічних українців. тільки недавно зацікавилась цим питанням((
я в історії чесно кажучи не дуже, соромно писати, але не розумію як формувались кордони саме етнічних українців. тільки недавно зацікавилась цим питанням((
прочитайте про голодомор 32-33рр. Украінців заморили голодом, знищили, а на іх місце привезли кацапню... ешелонами разом з дворами, худобою.. знайдіть інфу, прозрієте і зрозумієте чому вони в расєю хотіли
Ответ дляkaramelna
Західнв Україна пам´ятає все - і голодомор, і окупації і війни, а центр, схід - що? Вони ж від того голодомору більше постраждали, ніж західна Україна, і, як на мене, саме там провали в памяті в усьому. ніхто цього не пам´ятає, чи як? Висміювалось значення вшанування пам´яті цих подій, загиблих. Там якась амнезія і знецінення історичної памяті... і чи не буде знову так?
А хто там має пам’ятати. Та частина украінських земель постраждала найбільше, захід був під Польщею, прикордонні області до поляків в найми за лушпиння картоплі ходили, так вижили. А на сході вмерли українці, нема там кому пам’ятати
Ответ дляCvetochek...
я мала на увазі гвалтування, розбій та інші жахи.
пам´ятаю бабуся розповідала, були часи голоду. але не казала з якої причини. поганий врожай чи щось таке. в мене поколінь п´ять жили в дніпровській-запорізькій областях. тому про ’понаїхавших’ не треба. ніхто не любив з родні розповідати про ті часи, а молодь не цікавилась. причини голодомору почали тільки недавно вісвітлювати і розвовідати про це на уроках історії.
пам´ятаю бабуся розповідала, були часи голоду. але не казала з якої причини. поганий врожай чи щось таке. в мене поколінь п´ять жили в дніпровській-запорізькій областях. тому про ’понаїхавших’ не треба. ніхто не любив з родні розповідати про ті часи, а молодь не цікавилась. причини голодомору почали тільки недавно вісвітлювати і розвовідати про це на уроках історії.
Не правда, нам казали, що був неврожай, бо не можна було казати, що нас заморили голодом. А я пам’ятаю, як я мала розповідала дідусевы про голодомор, що вивчила на істроріі, а він сказав, що прийшли і відібрали все і що молодших дітей не пускали на вулицю, щоб сусіди не з’їли.... мій мозок відмовлявся вірити
Ответ дляKsu160576
і ще одна двіїчниця!!! західна Україна не була у складі України станом на 1933-1938 роки!!! вона була у складі Австро-угорщини, тому там і не було голодомору і люди про нього нічого не знають
Навіщо Ви людей ображаєте?
ЗУ пам´ятає історію своєї країни і події не обов´язково повинні були відбуватися саме в Західній частині! Крім того, голодоморів було декілька, а не один, ну і накінець, яка Австро-Угорщина в 30-тих роках?
Щось ви самі в історії добряче запутались)
ЗУ пам´ятає історію своєї країни і події не обов´язково повинні були відбуватися саме в Західній частині! Крім того, голодоморів було декілька, а не один, ну і накінець, яка Австро-Угорщина в 30-тих роках?
Щось ви самі в історії добряче запутались)
Ответ дляCvetochek...
смішно читати))) їдять собак, не бачили ноутбуку, телевізорів, не бачили шуб, клали мертву дитину до розрізаного живота)))
ага, у вік технологій, коли у кожного є телефон, інтернет і можливість поїхати до великих міст.
я все звичайно розумію, але невже хтось цьому вірить?)) це скоріш для емоційного забарвлення пишуть, а хтось сприймає всерйоз
ага, у вік технологій, коли у кожного є телефон, інтернет і можливість поїхати до великих міст.
я все звичайно розумію, але невже хтось цьому вірить?)) це скоріш для емоційного забарвлення пишуть, а хтось сприймає всерйоз
Перший раз чуєте, що азіати їдять собак? Серйозно?
Стосовно можливостей російського населення, яке проживає східніше садового кільця, відкрийте собі ’Планета Земля’ від гугл і можете ’гуляти’ вулицями міст і сіл Росії скільки душа забажає..
Стосовно можливостей російського населення, яке проживає східніше садового кільця, відкрийте собі ’Планета Земля’ від гугл і можете ’гуляти’ вулицями міст і сіл Росії скільки душа забажає..
baronessa-1• 10 апреля 2022
правда все.я военную хронику давно читала,еще много лет назад,дикари,так и есть,моя мама Украинка ,вышла замуж в сибири и отец очень спокойный,его родители погибли первая неделя войны и он 12 лет и братья меньше жили у тетки сироты,все сами делали,никакой помощи,нищета ужасная и я помню,когда я маленькая ехала оттуда ,мне было 6 лет,запомила,деревянные дома ,все заброшенно,мама сказала,что уехали так как спился б отец,непробудная пянка и так вес0 тот регион,это было давно,ужас нация
Ответ дляCvetochek...
смішно читати))) їдять собак, не бачили ноутбуку, телевізорів, не бачили шуб, клали мертву дитину до розрізаного живота)))
ага, у вік технологій, коли у кожного є телефон, інтернет і можливість поїхати до великих міст.
я все звичайно розумію, але невже хтось цьому вірить?)) це скоріш для емоційного забарвлення пишуть, а хтось сприймає всерйоз
ага, у вік технологій, коли у кожного є телефон, інтернет і можливість поїхати до великих міст.
я все звичайно розумію, але невже хтось цьому вірить?)) це скоріш для емоційного забарвлення пишуть, а хтось сприймає всерйоз
Вам смішно? І ще 30 лайкнувшим.
Ну посмійтесь, а потім запрошую до одного з сіл на Чернігівщині, де орки облаштували стан.
Так от, коли вони заходи до села, запитували: чи це місто? Селяни відповідали: ні, село, ще й невелике. На що почули: як село? У вас же асфальт є, ліхтарі, і газ!
Я мовчу, що вони лишили після себе
Ну посмійтесь, а потім запрошую до одного з сіл на Чернігівщині, де орки облаштували стан.
Так от, коли вони заходи до села, запитували: чи це місто? Селяни відповідали: ні, село, ще й невелике. На що почули: як село? У вас же асфальт є, ліхтарі, і газ!
Я мовчу, що вони лишили після себе
Ответ дляkaramelna
Західнв Україна пам´ятає все - і голодомор, і окупації і війни, а центр, схід - що? Вони ж від того голодомору більше постраждали, ніж західна Україна, і, як на мене, саме там провали в памяті в усьому. ніхто цього не пам´ятає, чи як? Висміювалось значення вшанування пам´яті цих подій, загиблих. Там якась амнезія і знецінення історичної памяті... і чи не буде знову так?
На західній голодомору не було. Мама моєї свекрухи їздила на західну за зерном, щоб дітей було чим годувати. Привезла торбинку пшениці.
Ответ дляCvetochek...
шось у вас всі варінти якісь погані.
так, я не цікавилась історорією і знала її виключно з книжок, переважно на радянський лад написаних. немає в цьому нічого дивного. про війну не любив ніхто розповідати, це і так зрозуміло, а мене тоді малу це і не цікавило.
мене більш цікавило хто були мої предки, де працювали, де жили.
не чула ніколи й від інших бабусь у селі щоб хтось від голоду колись помер. і від бабусі по татусевій лінії теж саме. тільки осуд, що ’розкуркулили’. а про голодомор нічого не казала. коли навчалась у школі на цьому також не наголошували.
кажу ж, не дивно, бо тоді все було по радянським методичкам тому історія дуже спотворена. спитайте у молоді заходу хто такий Бандера, всі знають. а якщо років 15 назад спитати теж саме у молоді на сході, то відсотків 30 може знають, і ті з не кращого боку. захід більш патріотичний. але війна все змінила. теперь вся Україна стане такою.
так, я не цікавилась історорією і знала її виключно з книжок, переважно на радянський лад написаних. немає в цьому нічого дивного. про війну не любив ніхто розповідати, це і так зрозуміло, а мене тоді малу це і не цікавило.
мене більш цікавило хто були мої предки, де працювали, де жили.
не чула ніколи й від інших бабусь у селі щоб хтось від голоду колись помер. і від бабусі по татусевій лінії теж саме. тільки осуд, що ’розкуркулили’. а про голодомор нічого не казала. коли навчалась у школі на цьому також не наголошували.
кажу ж, не дивно, бо тоді все було по радянським методичкам тому історія дуже спотворена. спитайте у молоді заходу хто такий Бандера, всі знають. а якщо років 15 назад спитати теж саме у молоді на сході, то відсотків 30 може знають, і ті з не кращого боку. захід більш патріотичний. але війна все змінила. теперь вся Україна стане такою.
раніше люди боялися про голодомор вголос говорити. мій дідусь тільки років 10-15 назад почав розказувати про голодомор який пережила його родина на Поліссі. як його п`ятирічний братик від голоду помер і це при тому, що їх мама була травниця і знала які корінці, травки можна було їсти. дуже жахливі речі розповідав. на мого маленького сина ці розповіді сильні враження залишили і коли він з класом поїхав на екскурсію в Володимирський собор, то поставив свічку за цього маленького замученого голодом хлопчика. коли приїхав і розповів, що поставив свічечку в соборі за упокій за Мішу, я не зрозуміла про якого Мішу йдеться.
Ответ дляsvetlapanna
А коли я , ще під анонімом писала про те, що корінне населення винищили, а в результаті голодомору,а на їх місця
заселили русаків, то мені ледь очі не повидряпували та скаргами завалили. Мене в бан, повідомлення повидаляли.
заселили русаків, то мені ледь очі не повидряпували та скаргами завалили. Мене в бан, повідомлення повидаляли.
Після голодомору була ще операція з розкуркулювання, оці трійки і розстріли без суда і слідства, у 37-38 роки. В Україні найбільше постраждав Донбас, між ішим.
svetlapanna• 10 апреля 2022
Ответ дляfrolik
Після голодомору була ще операція з розкуркулювання, оці трійки і розстріли без суда і слідства, у 37-38 роки. В Україні найбільше постраждав Донбас, між ішим.
Але ж Ви не будете заперечувати той факт, що більшість постраждалих та розкуркулених це саме українці.На Донбасі також.
Ответ дляlana_banana04
За села между Ха и границей с первых дней войны молчат. А там тоже всех загнали автоматами по погребам и связи нет. Что там, как там. Помягче ли? Не знаем.
Замолчали за Изюм резко. Ну да, сдали же подло его в итоге. Город-герой не дали и уже не дадут. В общем, и раньше за него не очень говорили. Изюм - это Мариуполь в миниатюре, если что. 40 тысяч жителей. Просто его не охраняли изначально так же, как Мариуполь. А там ад творился с начала марта, о котором было известно.
Замолчали за Изюм резко. Ну да, сдали же подло его в итоге. Город-герой не дали и уже не дадут. В общем, и раньше за него не очень говорили. Изюм - это Мариуполь в миниатюре, если что. 40 тысяч жителей. Просто его не охраняли изначально так же, как Мариуполь. А там ад творился с начала марта, о котором было известно.
Ізюм декілька разів переходив з рук в руки. Можна лише уявити, що від нього залишилось
svetlapanna• 10 апреля 2022
Ответ дляzag
Ну Ви зрозумійте, тож не просто зібралося декілька оборванців і захотіли зробити революцію. В революцію було влито багато коштів із за кордону. В перевороті були зацікавлені багаті іноземці.
мене досі бентежить той факт, що король Георг не надав притулку Ніколаю ІІ.А деякі россійські історики взагалі вважають, що Ніколай та Георг -то одна й та сама людина)))
Але в дусі росіян, як казав классик-спочаткуросіянам треба царя вбити та умитися кров´ю, а потім вбитого царя прирахувати до Ліку Святих
Але в дусі росіян, як казав классик-спочаткуросіянам треба царя вбити та умитися кров´ю, а потім вбитого царя прирахувати до Ліку Святих
Ответ дляalina 94
Вчора розмовляла з переселенкою харків‘янкою.До речі,вона відомий у Харкові лікар, велика патріотка України.їй 48 років.Вона мені розповіла що раніше дуже боялася бандерівців.Батьки в дитинстві говорили ,що бандерівці це страшні люди,гірше гітлерівців.Хоча батьки родом з ЦУ і не забиті люди,мама вчителькою була,тато інженером. Вони тих бандерівців в очі не бачили ,але пропоганда робила свою справу.
Це як в наш час кримчани були нажахані поїздами дружби. Які ніхто в очі не бачив.
Ответ дляsvetlapanna
мене досі бентежить той факт, що король Георг не надав притулку Ніколаю ІІ.А деякі россійські історики взагалі вважають, що Ніколай та Георг -то одна й та сама людина)))
Але в дусі росіян, як казав классик-спочаткуросіянам треба царя вбити та умитися кров´ю, а потім вбитого царя прирахувати до Ліку Святих
Але в дусі росіян, як казав классик-спочаткуросіянам треба царя вбити та умитися кров´ю, а потім вбитого царя прирахувати до Ліку Святих
Вони реально ну дуже схожі. Навіть на дитячих фото одне лице.
svetlapanna• 10 апреля 2022
Ответ дляzag
Вони реально ну дуже схожі. Навіть на дитячих фото одне лице.
Ага, я бачила.Тому й в інших людей були схожі здогадки..дивно, але схожі, справді, наче близнюки
Мнения, изложенные в теме, передают взгляды авторов и не отражают позицию Kidstaff
Тема закрыта
Похожие темы:
Назад Комментарии к ответу
), благодсря ему в голод и выжили.